Pagini

28 iul. 2014

18 nu sunt cine știe ce

Am intrat la facultate, dar am pierdut locul pentru că nu m-am dus să-l confirm. Habar n-aveam. Am aflat dimineață.
Așa m-am trezit cu o minunată criză de râs și cu o stare de relxare maximă. Cred că undeva, în subconștient, voiam pe bune anul ăsta de pauză. În ideea asta îmi închei eu 18, cu 2 luni care nici nu mai contează înainte de 19, c-atâta așteptam să treacă.

Pe sistemu' deja comercializat am doar 18 ani, sunt nebun, iubesc și nu am bani, la 18 mai mergi pe jos acasă ca să nu mai dai banii pe bilet, mânci în mare parte doar de la rafturile cu biscuiți și ciocolată la 1 leu de la liceu, iar banii pe care îi ai, atunci când îi ai, se duc pe nici nu știi ce. Țin la aceiași oameni la care țin de nuștiucâți ani și probabil că-ți dai seama că știi mulți oameni, dar ai foarte puțini. Nu renunț la nici cea mai mică obsesie și mă leg de toate nimicurile, cum ar fi biletele de tren sau câte răsărituri prind cu tine. Și cred că fiecare lucru pe care-l iubești e o rezervă pentru zilele tale albastre.
Nu mai e farmec dacă n-ai învățat toți controlorii din oraș și n-ai stat la pândă cu biletu' lângă capsator, dacă nu te-ai îndrăgostit de jumate de oraș, da' e unu' care-ți ia tot aeru' sau dacă nu te-ai convins în sfârșit că ești perfect rațional, când, de fapt, îți dai seama că vorbești cu tine chiar despre asta, despre cum vorbești singur.

Pe sistemu' tânăr și neliniștit, 18 e cred primul an atât de stresant, obositor, frustrant, în care-ți apar câte 2 coșuri pe zi și-n care treci de la neuroni morți la drame, la așteptarea care-ți mâncă nervii, la golul din stomac de la satisfacție sau  la golul din stomac de la cerul care ți-a căzut în cap, la drumuri frecate, la fugi și umblă după hârțogăraie, la suportă-i pe ăștia care-ți tipă în creieri, că te cred om mare, la fă-ți super multe planuri, că e distractiv, la alt stres și-apoi la relaxare și la un sfârșit, în sfârșit.
Aș fi zis că nu mai e farmec fără toate astea, da' pe mine m-au făcut să fiu o scârbă violentă verbal, ar mai fi lipsit să încep s-arunc cu lucruri în oameni, deci mna, probabil te maturizează și astea cu ceva, inconștient, dar uite, acum e ok să faci unul din lucrurile alea pe care le iubești. Distrage-ți atenția, o să pari nebun, nu contează.

Am așteptat mai mult 17 decât 18. 18 sunt un fel de bulă în care aștepți minunea, că ți-au zis alții și că știi că vine moș crăciun pe horn, dar afli că te-ai amăgit grav și că nu te-așteaptă vreo minune.
După mine, tot ce contează e c-ai terminat 12 ani de școală și asta te pune să te hotărăști ce faci sau nu cu viața ta. Orice-ai alege, n-o să fii tu nici primu' deștept cu facultate, nici ultimu' ratat care vinde la fast-food, e problema ta.

Dacă mai există tipe care-și pierd voit virginitatea la 18, tipi care cunosc fizic femei mature, unii care se îndrăgostesc prima dată, prima floare, bere, țigară, prima ce-ți place ție, alții care abia văd marea, atunci probabil că pentru toți e un an frumos.
Că-n rest, e anul în care-ți faci majoratul (altă prostie și asta, că inviți atât de mulți oameni să dansați pe manele, și cu jumate din ei e o chestie de fațadă) și-n care știi că-ți iei viața în mâini, cumva. O să te gândești atât de mult la asta, c-o să treacă repede. Sau n-o să te intereseze, și-o să fie doar încă un an.

E cea mai seacă postare a mea despre cel mai sec an al meu.

pampam.

6 comentarii:

  1. hai, mă. cine se poate lăuda că, în interval de maxim 2 săptămâni, a aflat c-a picat la facultă, dup-aia c-a intrat, dar a picat din nou pt că credea c-a picat și nu și-a confirmat locul?
    cum să fie sec? e o întreagă aventură!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))încă e amuzant. m-am gândit eu c-o să se prindă cineva, dar au fost doar 2! pentru o nehalită ca mine nu se pun

      Ștergere
  2. Cică la Ovidius, în Constanța, au rămas multe locuri libere pentru înscrieri la toamnă. Cine știe, poate de aici sare "peștele" ... dacă iepurele de la București a cam zbughit-o.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bă, au rămas și la bucurești, da' nu mai vreau anu' ăsta, sunt o rebelă micuță care vrea liniște

      Ștergere
  3. Stai chill bă Joe. Și eu îmi doresc un an liber după a 12-a. Și cum zicea și primul tip de-a dat comentariu, ai trecut printr-o aventură din care ai învățat ceva.

    P.s.: te citesc din tren. Be proud, mate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dude, ce să-ți zic, un an liber e mișto. și calm. și ok pentru tine, dacă asta vrei
      îmi place de tine de mor că mă citești dn locuri de-astea super

      Ștergere